Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΥ

Είμαι μέχρι τώρα εκπαιδευτικός Α/θμιας εκπ/σης, 45 ετών, με ΦΕΚ διορισμού 6-8-1991. Τον Ιούλιο του 2010 έχω υποβάλει αίτηση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για αναγνώριση χρόνου στρατιωτικής θητείας 21 μηνών. Τον Ιούλιο του 2011 έχω υποβάλει αίτηση για αναγνώριση πλασματικού χρόνου παιδιών 3 ετών (2 παιδιά ανήλικα το 2011) και χρόνου σπουδών 2 ετών (Παιδαγωγική Ακαδημία). Θεμελιώνω δικαίωμα το 2011 με 25 έτη ως γονέας ανήλικου τέκνου για το 52ο έτος ηλικίας με όλες τις παραπάνω αναγνωρίσεις; Ή μήπως ανατρέχουν οι αναγνωρίσεις πριν την 1-1-2011 και συμπληρώνονται 25 χρόνια υπηρεσίας/ασφάλισης στις 31-12-2010; Κώστας.
Εφόσον με τις εξαγορές του πλασματικού χρόνου των τέκνων και της θητείας δεν συμπληρώνετε 25ετία δεν ισχύει η θεμελίωση πριν την 1-1-2011. Ετσι έχετε θεμελιώσει δικαίωμα ως πατέρας ανηλίκου για το 52ο έτος της ηλικίας σας.



Είμαι εκπαιδευτικός με τις παρακάτω προϋπηρεσίες: 9 μήνες και 21 ημέρες ασφαλισμένος στο ΙΚΑ (αναπληρωτής). 2 μήνες ταμείο ανεργίας και 21 έτη, 3 μήνες και 21 ημέρες (μέχρι 31-12-2010) ασφαλισμένος στο Δημόσιο ως μόνιμος. Επίσης έχω και 28 μήνες στρατιωτική θητεία. Τέλος είμαι τώρα 48 ετών κι έχω δύο ανήλικα τέκνα. Σας ερωτώ λοιπόν:
-Πότε θεμελιώνω συνταξιοδοτικό δικαίωμα; -Τι ενέργειες πρέπει να κάνω για τη θεμελίωσή του;
Με εξαγορά 4 ετών πλασματικών από τις σπουδές συμπληρώνετε εντός του 2011 25ετία και μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε από το 52ο έτος της ηλικίας σας και έπειτα. Το κατά πόσο συμφέρει η παραμονή ή η έξοδος μπορεί να κριθεί μόνο τη δεδομένη στιγμή της εξόδου από οικονομικής απόψεως. Αναλογικά μεγαλύτερη παραμονή οδηγεί σε μεγαλύτερη σύνταξη.



Πλήρη σύνταξη χωρίς ποινή. Είμαι γεννημένη στις 8/10/1954 και άγαμη. Διορίστηκα στο Δημόσιο στις 13/01/1978 (ΦΕΚ διορισμού) και ορκίστηκα στις 11/02/1978. Εχω αναγνωρίσει συντάξιμη προϋπηρεσία σαν αναπληρώτρια καθηγήτρια 4 μήνες και 19 ημέρες. Πότε μπορώ να φύγω με πλήρη σύνταξη χωρίς ποινή; Ισχύει η 35ετία ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας;
Μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε με 35 συνολικά έτη χωρίς όριο ηλικίας.



Είμαι καθηγητής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και έχω διοριστεί μόνιμος στις 21-8-1987. Εχω αναγνωρισμένη προϋπηρεσία ως αναπληρωτής 2 χρόνια, 3 μήνες, 22 μέρες και ΜΚ5. Εχω δύο ενήλικα παιδιά 22 και 20 χρόνων. Γεννήθηκα στις 4-3-1959. Υπηρέτησα στον κυπριακό στρατό 26 μήνες και εργάστηκα φοιτητής κάποιους μήνες ως εργάτης στην Κύπρο με ασφάλιση. Εχω θεμελιώσει δικαίωμα για σύνταξη; Πότε μπορώ να βγω με πλήρη και πότε με μειωμένη;
Με βάση τα στοιχεία που μας δίνετε θεμελιώσατε δικαίωμα συνταξιοδότησης με τη συμπλήρωση 25ετίας. Για το 60ό σας έτος με 30 συνολικά έτη ασφάλισης, ή για το 58ο με 35. Δεν μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε νωρίτερα.


Είμαι δάσκαλος σε δημόσιο σχολείο. Γεννήθηκα στις 29.03.1958. Διορίστηκα με Φ.Ε.Κ διορισμού 31.12.1982. Επίσης έχω στρατιωτική θητεία 2 χρόνια, την οποία θα αναγνωρίσω. Πότε μπορώ να πάρω σύνταξη;
Μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε με 30 συνολικά έτη ασφάλισης σε ηλικία 55 ετών. Συμφέρει η εξαγορά της στρατιωτικής θητείας.


Εργάστηκα σε τράπεζα από 5/1986 έως 9/1990. Εκτοτε και έως σήμερα εργάζομαι ως δασκάλα σε δημόσιο σχολείο. Είμαι πτυχιούχος Παντείου ΑΣΠΕ και Παιδαγωγικής Ακαδημίας διετούς φοίτησης. Είμαι έγγαμη 48 ετών με δύο ανήλικα παιδιά (20 φοιτητής και 9 μαθητής). Πότε συνταξιοδοτούμαι;
Εφόσον εξαγοράσετε τα πλασματικά έτη από τα τέκνα, θα θεμελιώσετε αναδρομικά από το 2010 και θα μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε από το 50ό σας έτος.


Είμαι διορισμένος καθηγητής στο Δημόσιο από 30-8-1995. Επίσης έχω 1.498 ημέρες ασφάλισης στο ΙΚΑ (ιδιωτικό τομέα και αναπληρωτής καθηγητής) από το 1978 έως το 1995.
Ημερομηνία γέννησης; 26-1-1960. Στρατιωτική θητεία: 21 μήνες. Δύο (2) ανήλικα τέκνα. Σας παρακαλώ να μου απαντήσετε εάν μπορώ να αναγνωρίσω τα τρία (3) πλασματικά έτη από τα ανήλικα τέκνα και τον συνολικό χρόνο (21 μήνες) της στρατιωτικής μου θητείας.
Συμφέρει η εξαγορά 4 ετών σπουδών και 3 από τα τέκνα ώστε συμπληρωθεί 25ετία εντός του 2011. Με τον τρόπο αυτό θα θεμελιώσετε δικαίωμα συνταξιοδότησης από το 52ο έτος σας και μετά.


Διορίστηκα στο Δημόσιο ως εκπαιδευτικός στις 3-9-1990 (ΦΕΚ). Εχω προϋπηρεσία ως αναπληρωτής 2 έτη, 2 μήνες και 3 ημέρες (για την οποία πλήρωσα στο ΤΕΑΔΥ). Εχω επίσης 570 ένσημα στον ιδιωτικό τομέα ως εργάτης από το 1979. Ο γιος μου γεννήθηκε στις 19-3-1993. Θα ήθελα να με ενημερώσετε:
α) Πότε θεμελιώνω δικαίωμα συνταξιοδότησης; Είμαι στην περίπτωση πατέρα με ανήλικο παιδί; Αν ναι, τι πρέπει να κάνω; (κάποια αίτηση, να πληρώσω κάπου κ.λπ.). Μπορώ να αναγνωρίσω και κάποια άλλα χρόνια;
β) Τα ένσημα του ιδιωτικού τομέα πρέπει να τα προσκομίσω στην υπηρεσία μου ή κάπου αλλού;
Εφόσον, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνετε, έχετε 23 περίπου έτη ασφάλισης με αναγνώριση 2,5 ετών σπουδών συμπληρώνετε την απαραίτητη 25ετία και θεμελιώνετε δικαίωμα συνταξιοδότησης για το 52ο έτος της ηλικίας σας. Είναι το ευνοϊκότερο καθεστώς και μπορείτε να αποχωρήσετε οποτεδήποτε μετά τα 52, αν το επιθυμείτε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου